Pages

Google Keyword Tools

Hari ni aku nak cerita pasal google sikit..^_^


Seperti yg korg tahu,google adalah enjin carian yg paling banyak digunakan oleh user2 di dunia ni..(tak tahula aku kalau korg guna yahoo..hehe)..ok..aku teruskan ea..



Google Keyword Tools

Mungkin pada blogger2 macam korg semua sesuai untuk gunakan web ni sebaik2nya sebab kat sini korg boleh search ayat @ perkataan yg sesuai untuk dijadikan tajuk entri korg nanti..melalui ini jugalah trafik korg boleh meningkat..insyaAllah..^_^..ok..macam ni je caranya..

1 : Pergi kat sini Google Keyword Tools
2 : Dekat atas 2 nanti akan ada setting bahasa..(ikut korgla nak tukar @ x..xde masalah pun)
3 : Masukkan ayat @ perkataan korg kt "Word or Phrase" & search..
4 : Sekarang korg boleh pilih yg mana ayat yg lebih sesuai utk korg gunakan sebagai tajuk entri korg nanti..& you're done..pandai2la pilih ye..just be creative ok..^_^


Google Trends

ok..yg ni lain pulak ceritanya..hehe..selain Google Keyword Tools 2,melalui Google Trends ni kita juga boleh mencari topik2 yg sedang hot sekarang..(maksud aku entri2 yg hot melalui blog2 lain)..korg gk boleh search tajuk entri blog korg sendiri..

Oleh itu..layarilah Google Trends





Ok..aku harap info ni dapat bantu korg walaupun x seberapa ye..^_^..c ya!!




0 comments:

Post a Comment

Walaupun Blog ni Simple, Harap Anda Dapat Memberi Komen Yg Memberi Tunjuk Ajar..Dan Kalau Sudi Klik lah Ads Sebagai Tanda Kredit..Terima Kasih..^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright by KAY